Eesti Kardispordi uudised

Nädala staar #24

Meie selle nädala staariks on kardisõitja, kel selja taga värske kogemus osalemisest maailmameistrivõistlustel Kristianstadis Rootsis. Ei maksa end petta lasta järjekorranumbrist tulemuse ees, sest võidu sõidetakse seal maailma absoluutse paremiku vastu. Juba finišikoht esimese viiekümne lähistel vääriks väiksemat sorti tähistamist. Täpselt see oli eesmärk ning täpselt selle eesmärgi meie vestluskaaslane ka ära tegi. Tere tulemast meie iganädalasse jutunurka, Ken Oskar Algre!

Stardi ootel Olerex EMV II etapil Tabasalus.

Ken Oskar alustas oma kardisõitjakarjääri peaaegu et juhuslikult. Tänavu sõidab aga juba oma seitsmendat meistrivõistluste hooaega ning olles läbi käinud kõik madalamad redeliastmed, on ta viimaks tõusnud kardispordi tippklassi KZ2. Harjumine kiire kardiga on kevadel saadud vigastuse tõttu kulgenud pisut konarlikult, kuid MM-l näidatud kiirus oli kui kirsiks tordil pärast esimesi õnnestunud etappe Olerex Eesti meistrivõistlustel. Tänaseks on Ken Oskar tagasi harjumuspärases heas vormis ning kahel sel hooajal järgi jäänud meistrivõistluste etapil näeme teda kindlasti võistlemas tagasi tipukonkurentsis.

Head lugemist!

 – Ken Oskar, sul on selja taga pikk kardisõitja karjäär. Oled läbi käinud vist kõik kardiklassid ning jõudnud tänaseks tippu ehk klassi KZ2. Räägi palun, millal ja kuidas sa üldse alustasid?

“Alustasin kardisõitu 2015. aastal klassis Micro. Eero Leedmaa rääkis mu isale augu pähe, et tulge poisiga proovima kardisporti. Nii me siis läksimegi Tabasalu kardirajale proovima. Sain sõita seal paar ringi Ronan Patrick Hakala kardiga ning niiviisi see sealt kõik algas.”

 – Oled oma sõitjakarjääri jooksul näinud ja kogenud palju, oled võidelnud parimatest parimate vastu ning neid siin-seal ka võitnud. Keda pead oma kõige tulisemaks konkurendiks läbi aegade?

“Läbi aegade olen võistelnud paljudel võistlustel Eestis ja mujal maailmas, konkurente on olnud palju. Aastate jooksul on olnud seega palju erinevaid konkurente nii tiimi siseselt kui ka teistest tiimidest. Algusaegadel olid kõige tulisemad konkurendid Patrick Hakala, Oskar Männamets jt, suuremates klassides olen sõbralikult startinud kõrvuti Rimmo Kadapiku, Siim Leedmaaga, Markus Kajakuga ja paljude teistega. Nendega oleme võistelnud nii kodu radadel kui ka ümber Euroopa. Erinevatel aegadel on kõigil olnud oma säravad hetked, seega üht ja ainsat ma niiviisi isegi välja tuua ei oskaks.”

Ken Oskar Algre tänavuse hooaja Olerex EMV neljandal etapil Põltsamaal.

 – Tänavuse hooaja esimene pool Olerex Eesti kardispordi meistrivõistlustel on olnud üle aastate üks põnevamaid: sinuga koos on peale tulnud uus ja väga kiire noor põlvkond eesotsas Markus Kajaku, Siim Leedmaaga. Olete kõik väga hästi hakkama saanud, sinul on hooaja algus vigastuse tõttu kulgenud küll pisut konarlikult. Kuidas sinu kolimine KZ2-klassi üldse välja nägi? Kui keeruline see oli?

“KZ2-klassi kolisin üle eelkõige oma suure kasvu pärast. Esimesed treeningud uue masinaga olid harjumatud, kõige suuremat peavalu valmistasid käigud. Hooaja alguses esimesel suuremal võistlusel Itaalias juhtus mul kahjuks õnnetus, mille tagajärjel murdus rangluu. See mõjutas hooaega ja edasisi treeninguid kõvasti, kuna pidin käele kolmeks kuuks puhkust andma. Olen saanud pärast vigastust paar kuud selles klassis harjutada ja oma oskusi lihvida. Ega see lihtne ei ole olnud, kuid tänaseks olen kiiruse leidnud.”

 – Kui peaksid nimetama ühe inimese väljaspool oma perekonda, kes on sind kardispordis kõige enam edasi aidanud mis iganes valdkonnas, siis kes ta oleks?

“Väljastpoolt minu perekonda on mulle nõu ja jõuga abiks olnud eelkõige minu mehaanik ja AIX Racing Team tiimipealik Aivar Korjus. Tal on suur kogemustepagas, mida ta minuga jagab. Loomulikult on läbi aegade kõik AIX Racing Team liikmed abiks ja toeks olnud.”

AIX Racing Team pealik Aivar Korjus ja isa Risto Algre võidusõitu jälgimas.

 – Kui peaksid täna tegema panuse ühele ja ainsale Eesti kardisportlasele, siis kes ta oleks? Miks just tema?

“Ma küll ei panusta spordile ning kardisport on ennustamatu spordiala, kus võib kõike juhtuda. Aga kui peaksin seda tegema, siis hetkel paneksin oma panused oma tiimikaaslasele Markus Kajakule, kes on teinud häid tulemusi ning on täna väga heas vormis.”

 – Kes on su läbi aegade lemmikvõidusõitja?

“Mulle meeldib, et F1-s on peale tulemas noorem põlvkond peale ja minu lemmik on nendest Lando Norris. Ta on teinud häid tulemusi juba kardispordis (kahekordne maailmameister) ning ma loodan, et teda ootab ees pikk ja edukas karjäär.”

 – Nagu teised KZ2-klassi sõitjad on öeldud, pole sõit selle kardiga mitte liialt jõudu nõudev, vaid just vastupidavuse osas kurnav. Kuidas sina end vormis hoiad?

“Oma vastupidavust treenin jõusaalis käies ja jooksmas.”

 – Nimeta palun oma lemmikrada Eestis. Miks just see?

“Mulle meeldib Aravete kardirada, kuna see on ainuke rada Eestis, mis on kardiraja moodi. Eriline lemmik on stradisirgele tuleku šhikaan.”

Ken Oskar Algre võistlemas oma lemmikrajal Aravetel.

 – Mootorisport on teadupärast väga kompleksne spordiala. Vaid sportlasest üksi siin ei piisa, sest tegeleda tuleb ka tehnikaga. Seega ettevalmistus peab olema nii vaimne, füüsiline kui tehniline. Teisipidi, mida nii pikalt kardispordis tegutsemine sulle andnud on?

“Kardisport on andnud mulle muu seas distsipliini, tehnilst taipu, inglise keele oskust, õpetanud kiiresti otsuseid langetama ja tegutsema. Samuti olen leidnud palju uusi tutvusi ning sõpru. Kogu see koplekt kulub marjaks ära mis tahes mujal valdkonnas.”

 – Nimeta palun enda kõige meeldejäävam võidusõit?

“Kõige meelde jäävam võistlus oli International Final 2019. Võistlesin Junior-klassis kogu maailma paremiku vastu, olin finaali viimasel ringil poodiumi konkurentsis, kuid liidril minu ees jooksis mootor kokku, ma ei jõudnud kokkupõrget vältida ning lõpptulemuseks jäi kahjuks 8. koht.”

 – Sinu nädalavahetus eelmise nädala MM-l on aga samuti olnud üks meeldejäävamaid sinu karjääris? Räägi palun oma kogemusest lähemalt.

“Jah, Kristianstadis sõidetud MM-l oli kohal kogu maailma paremik ning iga rajal ja raja kõrval oldud hetk andis palju hulganisti väärt kogemusi. Me ei läinud sinna tulemust püüdma, vaid just kogemusi hankima. Õnnestus see suurepäraselt, sest suutsin iga sessiooniga kasvatada tempot, vältida võistlussõitudes intsidente ning koguda kilomeetreid selles meeletus konkurentsis.”

Võistlemas tänavusel MM-l Kristianstadis klassis KZ2.

 – Ütlesid, et nautisid iga hetke sellel võistlusel…

“Vastab tõele. Esiteks on see uhke tunne olla maailmameistrivõistlustel esindatud, teiseks on see suur privileeg sõita rajal kõrvuti poistega, kellest nii mõnedki jõuavad varem või hiljem F1-e või mujale suurde autosporti. Loomulikult on spordis oluline keskendumine, kuid samas on oluline ka kõige selle sees olemise nautimine.”

 – Kui saaksid unistada end võistlemas ükskõik millise võistlusautoga ükskõik millisel ajastul, siis mis oleks sõiduvahend ja kus ja kelle vastu sa võistleksid?

Keeruline küsimus, kuid esimese asjana mõtlesin, et oleks tore sõita KZ2-klassi legendidega koos mõnel Euroopa kardirajal.

CIK-FIA maailmameistrivõistlustel Kristianstadis Rootsis Eestit esindamas: vasakult Mark Dubnitski, Markus Kajak, Kenneth Hildebrand, Ken Oskar Algre, Siim Leedmaa, Kaspar Kallasmaa.

 – Kui palju üldse võidusõitu väljaspool võidusõitu jälgid?

“Jälgin nii F1 kui ka F2. Loomulikult hoian Oti tegemistel WRC-s silma peal.”

 – Kirjelda palun oma ideaalset võistlust?

“Mulle meeldiks sõita suurtel võistlustel kuival rajal, startida esimesest või teisest reast ning lõpptulemusena olla poodiumil.”

 – Eesti kardisport on olnud ajalooliselt edukas ning areneb tänagi: Käinas ja LaitseRallyPark’s on valmimas uued rajad; meie võistlejad – sh sina – esinevad edukalt suurtel tiitlivõistlustel jne. Mida aga saaks veel paremaks teha?

“Kindlasti aitab kaasa uute radade valmimine – see toob uusi inimesi radade äärde. Meie sportlastena saame olla eeskujuks noortele alustavatele kardisõitjatele oma tulemuste ja järjepidavusega. Ma arvan, et kardisport on Eestis heal järjel, meil  on mitmeid sõitjaid, kes käivad Eestit esindamas välismaal ja viimastel aastatel on lisandunud väga palju uusi sõitjaid, eriti väikestesse klassidesse. See teeb rõõmu.”

KZ2-klassi Eesti meistrisarja grupipilt. Vasakult: Siim Leedmaa, Paul Aron, Hannes Tammpere, Sten Dorian Piirimägi, Ken Oskar Algre, Antti Rammo, Markus Kajak, Maario Vendla, Karl Leesmaa.

 – Üks nendest väikestest on su oma väikevend Ruudi…

“Jah, Ruudi on üks paljudest tänavu Cadet-klassis võistlejatest, kellest sirgub juba mõne aastaga tõsine tegija suurematesse klassidesse.”

 – Nii pika karjääriga võidusõitja nagu sina on näinud ja kogenud nii mõndagi. Sarnaselt teistega on sul olnud suuri võite kui ka suuri pettumusi. Ometi oled jätkuvalt rivis. Anna palun lõpetuseks noorematele sõitjatele mõni nõuanne, kuidas rakstest momentidest üle saada, kuidas neist õppida ning kuidas paremaks saada?

“Oluline on tunda rõõmu treeningutest ja võistlustest, siis õpitakse paremini ja pingutatakse rohkem. Loomulikult on see suur töö, kus tuleb ette ka takistusi, põrumisi ning pettumusi, kuid head tulemused ja paranadatud ringiajad annavad motivatsiooni juurde. Pidev treenimine, järjepidavus  ja enesekindlus viivad arenguni.”