Eesti Kardispordi uudised

MM-i viimane võistluspäev: Markus Kajak teel supertulemusele!

Laupäeval Campillose kardirajal Hispaanias sõidetud kardispordi maailmameistrivõistluste eelsõitude staariks kujunes Markus Kajak. Kui enne finaali jääb sõita jääb veel vaid üks eelsõit, terendab Kajakule jooksvas arvestuses finaali 7. stardikoht.

Laupäeval sõideti Campillose kardirajal sõidetavatel maailmameistrivõistlustel eelsõidud. Klassis OK näitas supervormis olev Markus Kajak just seda, mis tema sõnul eile veel rajale jäi: startinud eelsõitudesse Eesti parimat kardisportlast ennast mitterahuldavalt 8. stardikohalt, lõpetas ta esimesed neist imelistel 3. ja 2. kohtadel, jättes nõnda selja taha paljud maailmameistritiitli suursoosikud.

“Hommikuses warm-up’s oli kahjuks mootoriga probleem ning tõelist kiirust ei saanud näidata. Kahes esimeses eelsõidus suutsin kohta parandada, kuid päeva viimaseks eelsõiduks olime ära kasutanud enda kaks uut rehvi, mida teised sellel ajal kasutada said. Sellegipoolest olime kõige kiiremad vana rehviga sõitjad selles eelsõidus,” kommenteeris Kajak oma laupäevast võistluspäeva.

Eilse võistluspäevaga parandas Kajak oma üldarvestuse kohta koguni 11 positsiooni võrra, hoides momendil kinni finaali 7. stardikohast. Meenutuseks, et eelmisel aastal Portugalis sõidetud MM-l startis Kajak sensatsiooniliselt 5. kohalt.

Robin Särg vajab finaali jõudmiseks vihma

Klassi OK võistleja Robin Särg (Novalux Srl) näitas eile hommikustel vabatreeningutel kergelt vihmamärjal rajal suurepäraseid ringiaegu, mis andsid lootuse eelsõitudes ettepoole jõuda. Kvalifikatsioon oli reedel tiimi vea tõttu täielikult ebaõnnestunud ning 29. stardikoht tähendas, et ruumi oli võistlejaterivis ainult tõusta.

“Jään päevaga tegelikult rahule, sest suutsin teha ära teha palju tööd rajal,” ütles Särg pärast eelsõite. “Suutsin kõigis kolmes eelsõidus tõusta kohti ettepoole ning pidada maha nauditavaid võitlusi konkurentidega. Kiirus oli täielikult olemas, et võidelda kõrgemas konkurentsis, kuid selles konkurentsis pole ruumi sellistele vigadele, mis meile eile osaks said.”

Särg lõpetas täna sõidetud kolm eelsõitu vastavalt 22., 21. ja 23. kohal. Täna jääb sõita veel üks eelsõit, seejärel juba finaal. Ilmateate kohaselt võib aga vihma hakata sadama. Kui palju see abistada saab?

“Tunnistan, et ootan vihma. Olin laupäeva hommikul märjal rajal väga kiire ning nii tagant startides oleks see mu ainus ja õhkõrn võimalus finaali jõuda,” on Särg lootusrikas. Finaali pääsevad esimesed 36, Särg on jooksvas arvestuses momendil 53. kohal. Tõusta jõudis ta eilse päevaga aga koguni 18 kohta!

Carmen Kraav MM-st: “Ruumi eksimusteks pole.”

Oma esimestel maailmameistrivõistlustel osalev Carmen Kraav (Ward Racing) lõpetas laupäeval sõidetud kolmest sõidust kaks eelsõitu vastavalt 23. ja 25. kohal. Ühe eelsõidu oli Kraav sunnitud pooleli jätma. Täna jääb temalgi sõita veel üks eelsõit.

“Ühe sõidu olin sunnitud pooleli jätma ning teistes käis tihe heitlus konkurentidega,” kommenteeris Kraav oma võistluspäeva. Kui keeruline aga on maailmameistrivõistlustel hea koha eest võidelda? “Maailmameistrivõistluste erinevus mis tahes muu võistlusega on ikkagi see, et siin ei ole ruumi pisemalegi eksimusele. Esiteks on siin koos maailma parimad sõitjad, teiseks maailma parimad tiimid. Õnnestuma peab kõiges ja 100% ulatuses – ainult nii tuleb tulemus.”

Mark Dubnitski hindab maailma tippkonkurentsis hangitud kogemusi

Klassis OK-Junior maailmameistrivõistlustel võistleva Mark Dubnitski (DPK Racing) laupäev Campillose rajal ei kujunenud paraku kuigivõrd edukaks. Kahekordne kardispordi Eesti meister oli jätkuvalt hädas kardi seadetega ning lõpetas neljast täna sõidetud eelsõidust kolm (P20, P17 ja P30). Ühe eelsõidu oli Dubnitski sunnitud pooleli jätma.

“Laupäev oli raske päev. Oleme tiimiga teinud ära suure töö, saanud palju kiiremaks, aga rivi lõpust startida on siin väga keeruline. Ehkki finaali pääsemine on meie jaoks välistatud, olen saanud väga hea kogemuse,” ütles Dubnitski pärast eilseid eelsõite. “Mulle meeldib just see tase, millega võistlussõitudes kokku puutume – ikkagi maailmaklass. Aga jah, see on tehnikasport, mis tähendab, et nii sõit ise kui tehnika ettevalmistus on olulised. Järgmisel kord saab kindlasti olema parem. Tänan kõiki, kes mind toetavad ja ja kes mulle jätkuvalt kaasa elavad.”

Täna jääb sõita veel üks eelsõit, seejärel finaal.

Ajakava (kohaliku aja järgi)

Pühapäev, 31. oktoober
09:00 – 10:40 vabatreeningud
10:45 – 12:20 eelsõidud
14:00 – 15:40 finaalid

Info ja tulemused: www.fiakarting.com
Otseülekanne: https://www.youtube.com/watch?v=39Au_oXNMuo