Eesti Kardispordi uudised

Kardispordi MM sõidetud, Kajak finaalis

Rootsis Kristianstadis sel nädalavahetus sõidetud maailmameistrivõistlused pakkusid pingelisi võidusõite ja üksjagu draamat. Eestlastest parimana lõpetas võistluse Tony Kart tehasemeeskonda esindanud Markus Kajak.


Maailma kardispordi tippkonkurentsis astus tänavusel MM-l viis eestlast. Lisaks Markus Kajakule olid KZ2-klassis stardis Kaspar Kallasmaa (Kaspar Kallasmaa), Siim Leedmaa, Ken Oskar Algre (mõlemad AIX Racing Team) ja Kenneth Hildebrand (KH Racing). Paralleelselt MM-ga sõidetud FIA Karting Academy Trophy arvestuses oli Kristianstadis Eestit esindamas Mark Dubnitski (Albert Dubnitski).


Lõpparvestuses oli eestlastest edukaim Kajak, kes suutis tihedas konkurentsis ainsana jõuda välja 36 parema sekka ehk finaali. Kajaku suutis terve nädalavahetuse jagu näidata esiotsaga sarnast kiirust ning tasuks selle eest oli finaali 32. stardikoht.


“Viimases eelsõidus sõitsin kiireima ringi ning tõusin 4 kohta. Finaalis alustasin 32. ning lõpetasin 19. kohal. Kindlasti pole tulemusega liialt rahul, sest oleks võinud olla palju parem, kui oleksin reedeses kvalifikatsioonis parema ringi kokku pannud. Kuid vigadest õpitakse ning järgmine kord teen asju teistmoodi,” ütles Eesti hetke parim kardisportlane pärast finaali.


Finaalist jäi aga ülinapilt välja Kaspar Kallasmaa. Terve nädalavahetuse ülimalt stabiilselt oma grupi eelsõitudes esikümne piirimail sõitnud Kallasmaa oli pühapäeva hommikuse viimase eelsõidu viimaste ringide õnnetu tõttu sunnitud leppima 37. kohaga.


“Viimases heatis ei olnud hoog kõige parem, kuid finaali pääsemiseks piisav. Juhtus aga nii, et sisse langenud stangega Leedmaa lükkas mind eelviimasel ringil sõidujoonelt minema ja kaotasin sellega 3 punkti. Kokkuvõttes 37. koht, 1 punkt finaalist puudu. Tagantjärgi saab aga öelda, et kõige rohkem maksid kätte kaks võimalikku kümnendiku kvalifikatsioonis. Need osutusid eelsõidu stardikohta arvestades kriitiliseks. Aga kokkuvõttes teame, kus oleksime võinud platseeruda ning vähemaga ei rahuldu ka edaspidi.”


Suurepärase nädalavahetusega sai hakkama Ken Oskar Algre. Eesmärgiks oli iga sessiooniga tempot kasvatada, eelsõitudes intsidentidest hoiduda ning üldises plaanis maailma tippude seas kogemusi hankida. Kui selle juures veel esimesse viiekümnesse mahuks, oleks võistlusnädalavahetus korda läinud, ütles Algre enne MM-i algust. Eesmärk sai peaaegu täidetud ja Algre lõppkohaks jäi 53.

“Olen absoluutselt rahul võistlusega. Täitsime eesmärgi ning hankisime juurde sedavõrd palju väärtuslikke kogemusi, millest on edaspidiseks väga palju kasu,” ütles Algre pärast täna hommikusi eelsõite. “Loodame siit saadud kogemusi ja teadmisi rakendada juba mõne nädala pärast sõidetaval Olerex Eesti meistrivõistluste etapil Langel.”


Siim Leedmaa meistrivõistlused said paljuski kehva alguse juba kvalifikatsioonis. Tagasihoidlik stardikoht ei lubanud eelsõitudes suurt imet korda saata ning lõpuprotokolli jäi 64. koht. Vaatamata sellele oli nädalavahetus Leedmaale heaks kogemuseks:

“Viimane võistluspäev lõppes positiivselt ning tõi mulle palju enesekindlust tagasi. Kokkuvõttes on olnud raske, kuid väga õpetlik võistlus. Mees-mehe vastu võidusõidus oleme tugevad, puudu jääb pigem kiirusest ja kogemustest. Vaatamata sellele, et tegu oli minu esimese KZ2-klassi FIA võistlusega, ei saa ma siiski rahule jääda endaga. Mis halvasti, see järgmisel aastal uuesti! Soovin tänada oma tiimi, isa ja mehaanikut, kes nägid palju vaeva ja väärisid paremat tulemust.”

Kenneth Hildebrand lõpetas võistlus 81. kohaga. Üle pika aja taaskord kardirooli olnud Hildebrand jaoks kujunes võistlus vägagi sündmusterohkeks. “Kehv tulemus ajasõidus jättis mind eelsõitudes stardirivi tahaotsa. Sealt aga edasi ülespoole tõusta on väga keeruline ning kaasa ei aidanud ka esinina karistused. Kokkuvõttes olen nädalavahetusega muidugi rahul.”

FIA Karting Academy Trophy sarjas võistelnud Mark Dubnitski lõpptulemuseks jäi 19. koht. “Täna oli hea päev. Soojendussõiduks oli mul kasutada uus mootor, mis näitas ära, milline võib mu kiirus olla. Finaalis oli stardipositisioon 15, jõudsin paar kohta tõusta, kuid konkurendi eksimus sundis mind pidurdama, millega kaotasin nii mõnedki kohad. Kokkuvõttes arvan, et see oli väga hea võistlus sõit minu poolt, seda nii soorituse kui kogemuste hankimise poolelt. Mul on hea meel, et saan Eestit esindada CIK-FIA akadeemias, kus tase on kõrge ning konkurents tugev.”