Eesti Kardispordi uudised

Nädala staar #3

Enne, kui liigume meie tänase nädala staari juurde, soovime kõigile head vabariigi aastapäeva! Tähtsa päeva puhul on meie intevjueeritavaks ei keegi muu kui hetke seisuga Eesti parim kardisportlane, mitmekordne ja valitsev Eesti meister ning mis siin salata, ainuüksi tema konkurendid nimetavad teda Eesti kardispordi “kullaprooviks”.

Tema sportlaskarjäär on paljude teiste edukate omast erinev selle poolest, et tema talendi – ja veel millise! – avanemine on olnud suhteliselt hiline. Sarnaselt paljude tänaste võistlejatega alustas temagi laste hobikardisarjast Talendid Rajale, kust märkimisväärseid tulemusi saavutamata liikus edasi Eesti meistrivõistlustele võistlusklassi Mini. 

Madalamates klassides polnud Markuse tulemused kunagi liialt silmapaistvad. Tema tõeline talent avaldus lihtsalt hiljem.

Väga konkurentsitihedas klassis Mini olid tulemused head, kuid mitte säravad. Tõelise eestlase meelekindlus sundis aga edasi püüdlema ning tõus otseveoliste klassis OK-Junior ja OK oli kiire ja sirgjooneline: koheselt järgnesid meistritiitlid, võimas esinemine maailmameistrivõistlustel, kus ta võitis ühe eelsõidu ning kvalifitseerus finaalis 5. stardikohale. Imelise hooaja krooniks aga ei muu kui Eesti aasta kardisportlaseks nimetamine.

“Markus Kajak – maailmaklassiga noor kardisõitja” oli pealkirjaks temast tehtud persooniloole, mis ilmus Eesti Autospordi Liidu 2020. a hooaega kokkuvõtvas raamatus. Jah, meie tänane külaline on üks ja ainus Markus Kajak.

Head lugemist!

 – Markus, sa oled tänaseks tõusnud Eesti kardispordi tippu. Kas suudad meenutada seda hetke, mil ise tundsid, et tahad hakata kardisõiduga tegelema?

“Ausalt öeldes ei mäleta ma seda täpselt, sest võisid olla piisavalt väike. Alustasin ikka hobikardist, siis osalesin laste hobikardisarja Talendid Rajale etapil ja sealt edasi proovisin võistluskarti, mis mulle erinevalt hobikardist juba vägagi meeldis.”

 – Oled Eesti meistrivõistluste madalamates klassides võistelnud paljude tugevate võistlejate vastu. Eriti tänavu pidid nägema kurja vaeva klassis OK, kus su peamiseks konkurendiks oli Siim Leedmaa. Keda pead enda läbi aegade kõige tugevamateks konkurentideks?

“Ma arvan, et läbi aegade ongi mu suurimaks konkurendiks olnud Siim. Just sellepärast, et tema vastu võidu sõites ei ole ruumi eksimusteks, alati peab piiri peal sõitma ja väiksemgi viga võib tuua kaotuse. Samas Siim ise eksib üliharva, mistõttu on ainuüksi tema sõidu pealt palju endalgi õppida.”

Tulised konkuredid, aga ka väga head sõbrad.

 – Kui peaksid nimetama läbi aegade ühe oma lemmiku Eesti ja ühe maailma võidusõitja, siis kes nad oleksid?

“Eestist oleks selleks sõitjaks Jüri Vips, sest ta on oma karjääris väga kaugele jõudnud ja jõudnud suhteliselt lühikese ajaga isegi F2-s poodiumile. Maailmas pole mul väga palju lemmikuid sõitjaid, võib-olla sellepärast, et kõiksugu sõitjaid ja klasse on lihtsalt nii palju.”

Markus Kajak – Eesti aasta kardisportlane 2020.

 – Kardikogukond on väga kokkuhoidev ning võistlustel tunduvad sõitjad rohkem sõbrad kui konkurendid olema. Kas heal igapäevasuhtlusel on mingi positiivne väärtus ka vahetus võidusõidus? Või ei huvita sind üldse, kelle vastu parasjagu võidu sõidad?

“Rajalt väljaspool suhtlen ma suhteliselt palju sõitjatega, aga see ei tähenda seda, et ma võistlussõidus võtaks nendega kuidagi teistmoodi või rahulikumalt. Võidusõidus proovin ma alati maksimumi võtta sellest, millest võtta annab ja seal ei loe, kui tihedalt kellegagi väljaspool rada suhtled.”

– Eesti kardisport on olnud maailmas vägagi edukas. Lähiaastatest on meie suurimaks triumfiks olnud Paul Aroni Euroopa meistritiitel. Kui raske on eestlasel maailmatasemel üleüldse läbi lüüa? Kui hea on meie üldine tase?


“Ma arvan, et kui vaeva näha, pingutada ja analüüsida oma sõitu, siis saab igaüks maailmatasemel läbi lüüa. Eestis on tase suhteliselt hea, kuid alati võiks tase kõikjal kõrgem olla. Samuti võiks vahepeal mõnes klassis rohkem sõitjaid olla.”

 – Oled viimastel aastatel võitnud sisuliselt kõik, mida ühel kardisportlasel Eestis võita annab. Samuti oled võistelnud välismaistel võistlustel ning praegugi võistled MM-l. Millised on su edasised plaanid?

“Edasisi plaane praegu väga palju pole. Tänavune MM läks tulemuse mõttes luhta, ehkki suutsin seal esiotsaga võrreldes väga head kiirust näidata. Tuleval hooajal jätkan maailmameistrivõistlustelgi sõidetavas klassis OK, kuna välismaal on seal väga hea tase. Samuti üritan järgmisel hooajal kindlasti rahvusvahelistel võistlustel poodiumikohti saavutada.”

Poodiumi kõrgeimal astmel. Teine ja kolmas koht vastavalt Siim Leedmaa ja Rimmo Kadapik.

 – Ehkki see nii ei ole, nähakse kardisõitu siiski rohkem ringrajaspordi alustalana. Kas ka sind võib tulevikus kohata suurema võistlustehnika roolis? Kui, siis kas pigem vormel- või ralliauto?

“Ma väga loodan, et tulevikus tekib mul võimalus suurema võistlusmasina peale üle minna. Selge eelistus on siiski pigem ringraja kui ralli suunas, suurimaid unistusi oleks Le Mansi 24-tunni sõidul osaleda.”