Eesti Kardispordi uudised

Kardispordi Eesti meistrivõistlused startisid Raplas

Mõnekuulise sunnitud viivitusega Rapla kardirajal alanud meistrivõistluste sari koosneb tänavu 5 etapist, mille käigus selgitatakse välja Eesti meistrid 7 võistlusklassis.

Traditsiooniliselt sõidavad Eesti meistrivõistlustel kaasa klassi Cadet väga noored võistlejad. Siin klassis punktiarvestust ei peeta, sest eesmärgiks on lastele lihtsalt võistlemiskogemust anda. Raplas oli Cadet-klassi sõitjaid rajal koguni 12 ning esimesena neist ületas finišijoone Jesper Kors (Heveko Racing Team), teine oli Jako Samm (Kuningamäe Kart) ning kolmas Albert Tamm (Vihur Team).

Klassis Micro soosikuks on tänavusel aastal kindlasti Meryl Peldes (DHR Estonia), kes seda ka veenvalt aja- ning eelsõitudes tõestas. Paraku jäi finaalsõit tehnilistel põhjustel pooleli ning võitja pidid omavahel välja selgitama alles 5. kohalt finaali startinud Theodor Toobal (DHR Estonia) ja 3. kohalt lähtunud Johannes Kasemaa (Aero Racing). Kasemaa õnnestus Toobal kenasti selja taga hoida ning pärast Peldese katkestamist ei olnud võidus enam kahtlust. Kolmandana lõpetas Tanel Karu (Gear Racing).

Klassis Mini tegi Richard Viigisalu (Rich Racing) seda, mida temalt oodati ja mille osas ta juba eelmise hooaja lõpus kellelegi ühtegi kahtlust ei jätnud. Koguni sedavõrd, et Raplas ei andnud ta konkurentidele asu ainsaski sessioonis ning võttis võidu selgelt ja sirgelt. Seevastu käis tagapool tihe võitlus järelejäänud poodiumikohtadele, mis pärast head kiirust näidanud Andri Tsikini (DHR Estonia) katkestamise järel kuulus jagamisele eelmise hooaja Micro esikolmiku ehk Tõnis Johannes Toominga (TARK Racing), Hugo Rajametsa (Vihur Team) ja Aleksander Uusneeme (Vihur Team) vahel. Vaatamata oma noorusele kavaldas Uusneem konkurendid üle ja lõpetas teisena. Kolmandaks tuli Rajamets.

Rotaxi klasside mõõduvõtus olid lõunanaabrite lätlaste kohalolule vaatamata parimad eestlased. Oodatult võitis Ragnar Veerus (TGT Racing) klassi DD2 ja täpselt sama oodatult oli klassi Masters parim Priit Sei (TGT Racing). Jon-Einari Bambusel (AGS Racing) õnnestus seljatada kogenud lätlased Matiss Malinovskis (AIX Racing Team) ja Matvei Makushin (Liqui-Moly Roli Motorsport). Paraku ei õnnestunud see Johann Vainul (TGT Racing) ega üle pika aja taas rajal olnud Karl Leesmaal . Mastersis pidasid teisele-kolmandale kohale maha kena duelli Heigo Hummel (Talvar Racing) ja Rivo Lõhmus (AGS Racing).

Kui Rotaxi klassid pakkusid liidrite suure ülekaalu tõttu kesist põnevust, siis seda ei saa kuidagi öelda OK Juniori ega Seniori kohta. Otseveoliste klassidest madalaima astme favoriit pidi olema terve hooaja neil võistelnud Joosep Planken (TARK Racing), suurimas ohustajaks seejuures tohutu võistluskogemusega, kuid antud klassi debütant Ruben Volt (DHR Estonia). Oodatult nende vahel madistamiseks läkski – ühes sessioonis üks ees, teises teine. Vaid ainus pisike viga Plankeni poolt finaalsõidus lubas Voltil mööduda ning vaatamata järjestikkustele kiireimatele ringidele Plankenil mööduda ei õnnestunudki. Kolmandaks tõstis end eelmise hooaja Mini-klassi meister Mark Dubnitski (DHR Estonia), kes pidi stardi kokkupõrgete tõttu endale teed rajama võistlejaterivi tagaotsast.

Klassis OK Senior oli võistlusrajal tagasi peaaegu terve eelmise hooaja avarii järgse vigastuse tõttu kõrvale jätnud Siim Leedmaa (AIX Racing Team). Vaatamata sellele oli hoog hea, kuid mitte päris selline, millega Markus Kajakule (AIX Racing Team) vastu saanuks. Sootuks keerulisemalt kulgesid asjad tagapool, sest kogu päeva jooksul väga kiire olnud, kuid ebaõnne tõttu rivi keskele sattunud Robin Särg (Gear Racing) pidi leidma tee mööda alati kiiretest Ken Oskar Algrest (AIX Racing Team), Randel Erik Evestusest (TARK Racing) ja Rimmo Kadapikust (AIX Racing Team). Mitmed kokkupõrked, määratud karistused ja muud moodi kaotatud aeg andis viimase poodiumikoha lõpuks Kadapikule. Särg pääses pärast võistluse peakohtuniku juures “vaibal” käimist siiski neljanda kohaga, Evestus pidi samal põhjusel leppima viiendaga.

Kiireimas klassis KZ2 kulgesid asjad viimaste aastate kombel harjumuspäraselt – päeva esimeses pooles on kiireim Georg Kõss (TGT Racing), Sten Dorian Piirimägi (AIX Racing Team) rahuldumas esikolmiku või selle lähedaste kohtadega. Kuid kui harilikult haarab Piirimägi just finaalis ohjad, siis seekord ilmus justkui mustal ratsul eikuskilt Antti Rammo (TARK Racing), kes haaras liidrikoha ning võitis üle aastate oma esimese etapivõidu. Rammo teise eelsõidu ja finaali võit oli sedavõrd tubli saavutus, et konkurendi kohta jagus kiidusõnu ka Piirimäel endal.
“Antti on sel hooajal kõva eeltöö ära teinud ning seadistuse osas väga hea tasakaalu leidnud. Antti ise oli ka tubli, nagu ma ütlesin, et ta ei teinud ühtegi viga ning suutis stabiilselt sõita, mis on ääretult tähtis. Aga omalt poolt ei suutnud maksimumi pakkuda ning olime haavatavad, olime täiuslikku seadet otsides natuke liialt korrigeerinud ning sattusime seadega valesse suunda,” ütles Piirimägi pärast finišit.

Päeva alguses tugevat potensiaali näidanud Kõss, Jakob Mattias Oja (AIX Racing) ja Kaspar Kallasmaa (Kuningamäe Kart) langesid erinavate probleemide tõttu tahapoole, aidates nõnda poodiumi viimasele astmele Läti võistleja Martins Lapinsi (Kuningamäe Kart).
Meeskondlikus arvestuses võitis Rapla kardirajal sõidetud Eesti meistrivõistluste esimese etapi AIX Racing Team, teine oli DHR Estonia ning kolmas TARK Racing.

Eesti meistrivõistlused jätkuvad 3-4. juulil Põltsamaal Kuningamäe kardirajal.

TULEMUSED

CADET
1. Jesper Kors
2. Jako Samm +1,923 3.
Albert Tamm +2,619

MICRO
1. Johannes Kasemaa
2. Theodor Toobal +1,265
3. Tanel Karu +3,904

MINI
1. Richard Viigisalu
2. Aleksander Uusneem +2,809
3. Hugo Rajamets +3,308

ROTAX DD2
1. Ragnar Veerus
2. Jon-Einari Bambus +9,491
3. Matiss Malinovskis +10,342

ROTAX MASTERS
1. Priit Sei
2. Heigo Hummel +20,993
3. Rivo Lõhmus +21,106

OK JUNIOR
1. Ruben Volt
2. Joosep Planken +0,158
3. Mark Dubnitski +3,025

OK
1. Markus Kajak
2. Siim Leedmaa +5,923
3. Rimmo Kadapik +10,164

KZ2
1. Antti Rammo
2. Sten Dorian Piirimägi +1,126
3. Martins Lapins +9,997